söndag, juni 14, 2009

Juan Cole i DN.

Ser att Per Jönsson lite har snott Juan Coles argument till varför det var en statskupp. Jag är som sagt fortfarande skeptisk. Jag tror inte att man kan använda siffrorna i Tabriz som enda riktmärke till att det var ej statskupp - som sagt Ahmadineajd har varit guvernör i regionen, besökt Tabriz vid åtskilliga tillfällen och har goda vänner med stora ekonomiska muskler i regionen.

Jag har inte heller sett några regionala siffror någon som vet vart dem kan finnas? De hänvisningar jag hittar slutar vid Al-Jazeera och även där finns inga källhänvisningar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt inlägg gör mig glad, du verkar vilja gå till källorna. Jag försöker normalt att inte vara grov i mun, men just nu tycker jag att en massa skribenter sprider dynga om det iranska valet.

Cosmoskitten