tisdag, april 17, 2007

Jag har fett lessnat...

Jag har lessnat och tänker för första och sista gången här på bloggen göra ett mer personligt inlägg. Under en längre tid har ett gäng personer ute i bloggsfären drivit någon form av kampanj mot mig. Detta ”braintrust” främsta argument är att jag egentligen är "regimanhängare" och att jag aktivt ska ha "stött Khatami".

Alla som någonsin läst den här bloggen, känner mig eller träffat mig förstår nog att det här är rena fabler och lögner. Jag har ignorerat det ett bra tag nu eftersom "attackerna" kommer ifrån människor som befinner sig lååååångt ifrån den politiska mittfåran och som kan betecknas som rättshaverister med för mycket tid, men jag har ändå börjat lessna på skiten.

De två senaste attackerna finns att läsa här och här, och mitt bemötande finns i kommentarerna (här och här). Hade egentligen tänkt att skriva ett längre inlägg, men inser snabbt att jag verkligen inte orkar lägga ner mer tid på idiotin, blir mest matt och trött...


Förövrigt är detta alla bloggposter som jag har skrivit om Khatami, den som hittar något inlägg där han hyllats får gärna visa det för mig...



Personen bakom bloggen, Nima from Iran...

Och ja, braintrusten samlar styrka och fortsätter..

Fortfarande inga bevis bara insuniationer och hänvisningar till vad en del vänner "minns". Intressant då att jag har andra mer oberoende personer från gruppen som inte alls delar samma "minnesbild", men ja det gäller att komma ihåg att dessa anklagelser kommer ifrån en person som anser det vara en "skyldighet att älska sin egen nation", fascicm någon? Det blir också roligt när personen som kallar LUF för en sekt samtidigt okritiskt hyllar en död diktator och önskar att han återvänder till makten. Iran nästa nekrokrati?

Kan också klargöras att denna person försökte bli medlem i LUF och fick ett nej eftersom hans demokratiska sinneslag inte direkt är liberalt.

Har också märkt att det tydligen skrivits spaltmeter om mig och temat på en del bloggar och ja, man blir bara matt... Men lovar, det sista inlägget om det här och imorgon börjar jag blogga om viktigare saker....

12 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. vilka töntar.. Den där Nima verkade inte så jävla snygg heller..

Anonym sa...

Heheh vi håller på dig Majed.
Ingen kan ta allt det där konservativa dravlet på allvar.

Anonym sa...

Vilka idioter. Har läst Ardavans blogg, han utmanar dig tydligen på en radiodebatt. Vilken galen radiokanal skulle vilja arrangera den debatten?

Anonym sa...

Vilka puckon. Blir allt mer klart att Ardavan bara söker uppmärksamhet. Han låter som en bitter liten 12-åring...

Anonym sa...

Ja, löjliga är dom också. Deras två roligaste konspirationsteorier under senaste året:

Ardavan Khoshnood är bevakad av Säpo och anses som farlig för Sveriges säkerhet. Detta för att han "kämpar" för Irans frihet

Teorin att säpo, utomjordingar eller Ahmadinnejad himself jagar "mig" brukar användas av människor som inte får uppmärksamhet. Ardavan får ingen uppmärksamhet i Iranfrågan, han är totalt isolerad. Därav det ena och det andra…

Regimspioner i LUF

Teorin att det ska finnas spioner i LUF baseras på att Ardavan och Nima tror att folk från LUF skulle ha åkt till Iran på semester. Detta stämmer förvisso inte utan är helt och hållet påhitt, men framförallt är det inga problem att åka till Iran. Man är inte spion för att man besöker sina släktingar, alla ni som har modet att göra det…


Tänk vad roligt det vore om dessa människor fick något att säga till om i Iran i framtiden. Jag ser framför mig ett samhälle likt det i Minority Report, med ”Ardi” som överste-orakel. Från sin bunker kommer han att kunna peka ut vem som tänkt vad/hur och när innan personen själv fattat att det kommer hända. Ganska likt Iran idag btw, eller under Shahen.

Anonym sa...

Haha.. Misstänker starkt att det här är ett par sexuellt frustruerade killar och i Nimas fall kan man verkligen förstå varför.. haha...

Att det rör sig om ett gäng idioter med för mycket fritid är uppenbart eller så är dem helt enkelt bara kära i dig. Jag skulle ta allt det här som en komplimang Majed. Fortsätt på samma sätt bara..

Nima Gholam Ali Pour sa...

Hej! Jag ser att ni har publicerat en bild av mig. Det är inget problem i sig. Men bilden tillhör Lejon och solprotest hemsidan. Den hemsidan har copyright på bilden. Om du inte tar åtgärder kommer jag be den som äger Lejon och solprotest hemsidan att anmäla dig för copyrightbrott. Jag tror att det är jag eller Ardi som äger den.
Om du vill ha en bild så kan du mejla mig så kommer jag skicka en bra bild så du kan hänga ut mig. Men den bilden som du har satt upp är inte din. Ta bort den annars riskerar du anmälning!

Majed Safaee sa...

Hej Nima..

Du är välkommen med din anmälan. Men jag ser också att du själv tagit en radda med bilder som du säkerligen inte har rätt till. Det är lugnt, du behöver inte börja radera i din blogg, jag har sparat utdrag ifall att. En del bilder är också sådana som brukar kosta ganska mycket att köpa in.

Märker att också Ardavan snott och till och med retusherat en del bilder som han säkerligen inte har tillstånd till. Än roligare så ser jag att "Lion and Sun..." otillåtet använder bilder. Så du kastar lite sten i glashus.

Dessutom är bilden framelänkad så det blir minst sagt en spännande rättsprocess. Kanske kan vi tillsammans bryta ny juridiskmark ;-)

Om vi nu ska tjaffsa juridiskt så har jag också talat med en del jurister som anser att en del av era texter gränsar till förtal. Det är också lite roligt och en möjlighet att bryta ny juridisk mark tillsammans.

Så som sagt, ta ett djupt andetag och tagga ner. Ni grabbar har alldeles för mycket tid och tydligen på tok för lite att göra...

Men om Ardavans känslor är så pass kränkta så kan han alltid skriva ett kort mail till mig där han snällt ber mig ta bort bilden på dig.

P.s, Och förresten hur känns det att samarbeta med Sverigedemokraterna? Eller för den delen hur känns det att din polare Ardavan tydligen kommer att ställa upp för SD i riksdagsvalet? Fast SD rensar ju ut alla kriminella nu tänk om han åker dit för upphovrättsbrott, jebus...

P.s 2, Du kanske märker att jag till skillnad från dig publicerar alla kommentarer. Något du borde ta till dig ;-)

Anonym sa...

Hahahahahahahaha. Bra sagt Majed. Vilka amatörer alltså.

Kollade in radiostationen dom skulle ha varit med i, den har inte ens en egen mejladress. Istället har den en yahoo.com mejl, men dom har stavat fel på yahoo, det står yhoo.com i istället så ingen kan kontakta radion. Amatörer...

Mer kul. Bilden du la upp publicerades för tre fyra dagar sen. Nima såg den då, skrev om den i sin blogg i ytterliggare en fjantig blogpost, censurerade lite kommentare, annordnade en fejkad radiodebatt, försökte pumpa någon kärlekskrank tjej på mer insideinformation...och så boom, fyra dagar senare när alla patetiska försök har misslyckats så hotar han med att anmäla dig. Det är STOOOOOOR humor!!!

Anonym sa...

hahahaha.. Är den här Nima verkligen sann? Först lägger han ut en bild på dig som är retuscherad (Fri publicering betyder inte att fri redigering) och sen blir han förbannad för att "du hänger ut honom". Humor är
inte ens början på vad det här är. Dem här killarna är värda en egen sitcom... hahaha...

Anonym sa...

När man bloggar om skit o är desperat som Majed här...så får man skicka in kommentarer till sig själv...ja, så ingen märker att man är ensam om dessa pinsamma åsikter. Det är så obvious att det är du som ger kommentarerna i din egna blogg.

Pinsamt att en människa kan sjunka så lågt. Khejalat bekesh mardak!

Du måste vara en mycket ensam och utstött person...synd om dig gubben.

Majed Safaee sa...

och du nima är bara pinsam. Nej, mina kommentarer ser du genom att mitt namn är med. Annars är det inte jag...