söndag, april 22, 2007

Jag lovade, men kan inte låta bli för det är så rooligt..

Under helgen så bad jag en kompis sammanställa lite länkar åt mig om den lilla kampanj som just nu drivs mot mig från tokrojalister och allmänt galna människor. Det var en diger samling text, det handlar om närmare 40 inlägg fördelade på ca: tre bloggare. Nu har jag inte läst alla men huvudinnehållet är bla, att jag är regimvän, ett hot mot Iran, svikare osv, osv. En del av texterna är faktiskt stoor humor...

Här är "alla" inlägg som hittades...

http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=254
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=467
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=471
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=472
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=473
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=475
http://www.ardi.rastakhiz.org/art/2007/fp/ms.pdf
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=367
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=470
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=469
http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=468
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/02/gammal-luf-ordfrande-hetsar-fram-krig.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/02/kurdistan-och-iranierna-i-luf.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/03/christoffer-jansson-lmnar-luf-besviken.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/luf-medlemmar-fr-instruktioner-infr.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/majeed-safaee-ger-sig-p-iranier-och-fr.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/varfr-kallas-majeed-safaee-khatamivn.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/majeed-safaees-lgner-avsljas.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/ardavan-khoshnood-utmanar-majeed-safaee.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/radiointervju-med-ardavan-khoshnood-om.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/alla-vill-vara-med.html
http://nimafromiran.blogspot.com/2007/04/majeed-safaee-jmfr-iranier-med-radikala.html
http://iranframforallt.blogspot.com/2007/02/svar-till-ngra-kommentarer-i.html
http://iranframforallt.blogspot.com/2007/02/luf-och-kurdistan-frgan.html
http://iranframforallt.blogspot.com/2007/04/majed-safaee-en-khatamianhngare-och.html
http://iranframforallt.blogspot.com/2007/04/arvin-brjar-blogga-igen-ardavan-i-radio.html
http://iranframforallt.blogspot.com/2007/04/ardavan-i-radio.html
http://iranframforallt.blogspot.com/2007/04/majed-safaee-och-hans.html
http://befriairan.blogspot.com/2007/01/majed-safaee-vem-r-det-ardavan-har.html
http://befriairan.blogspot.com/2007/02/borgerlig-regering-vill-inte-ha.html
http://befriairan.blogspot.com/2007/02/ofattbart-vissa-saker-vet-man-t.html
http://befriairan.blogspot.com/2007/04/majed-safaee-mste-ha-glmt-oss-majed.html
http://ashkano.blogspot.com/2007/04/no-more-advertisement.html
http://ashkano.blogspot.com/2007/04/luffaren-frn-iran-tolka-det-som-ni-vill.html
http://www.setiz.se/sv/prs/pub/fdiI.pdf
http://iranifokus.blogspot.com/2006/06/iran-i-lufls.html

Annars...

Spenderade annars helgen i Örebro och komrix som var oerhört trevligt och lärorikt. Har också flyttat till Stockholm och börjar mitt nya jobb imorgon, ska bli oerhört skoj. Återupptar Iran bloggandet från och med imorgon...

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer det sig att det bara är en av alla dessa "Iran" bloggar som verkligen sysslar med oppositionsarbete. Medan dem andra är mer fokuserade på att smutskasta oppositionen. Med "vänner" som Ardavan behöver den Iranska oppositionen inga fiender...

Anonym sa...

Det där var ju betydligt fler än bara 3 bloggar Majed, och du har svårt att förklara dig alltså.

Anonym sa...

Låt oss nu säga att Ardavan är värdelös, men vad han säger om ditt hat mot iranier är sant. Du vill att ditt land skall delas i biter och du hyller filmen 300... Skit i Ardavan.

Och jag tror verkligen inte att Ardavan har någon problem med att ställa upp i en radiodebatt och debatera Shahen eller Sverigedemokraterna...

Skriv ett mail och fråga honom.

Anonym sa...

Förresten, så alla som ej tycker som dig är galna?

Du skriver: Under helgen så bad jag en kompis sammanställa lite länkar åt mig om den lilla kampanj som just nu drivs mot mig från tokrojalister och allmänt galna människor.

Vad ger DIG rätt att kalla folk som ej tycker om dig eller dina åsikter för galna?

Du är helt förstörd människa

Majed Safaee sa...

"Det där var ju betydligt fler än bara 3 bloggar Majed, och du har svårt att förklara dig alltså."

Ja, jag ber om ursäkt. Det är fyra bloggare. Sen om 4 är betydligt fler än 3 så visst.

Och nej, jag har absolut inget intresse av att debattera med tokrojalister som söker inget mer än uppmärksamhet och legitimitet. Men lyckas han ordna en debatt i Argument, Agenda, Adaktusson eller något annat seriöst program så är jag mer än på...

Hrmm.. precis det är ju mitt "hat mot Iran" som ligger bakom den här bloggen. Sen så kallar jag folk vid dess rätta namn, galna människor blir kallade galna.

Kan inte tokrojalisterna komma överens om att sluta komma med riktigt korkade kommentarer. Skriv något vettigt istället...

Jokern sa...

För övrigt är det 5 bloggar om vi skall vara exakta.

Du glömde dock detta blogginlägg:
http://ashkanzahiraldini.blogspot.com/2007/04/iranie-anklagar-300-kritiker-fr-dum.html

Dvs 6 bloggar nu.

Väldigt kul att du sammanväver oss alla till en grupp "tokrojalister". Saken är den Majed att vi alla som skriver i dessa bloggar är inte rojalister, jag är för övrigt socialdemokrat, så toksosse hade nog passat bättre. Trodde ni liberaler såg individen och inte kollektivet varför då gruppera oss alla? Jo för då kan du förlöjliga oss mycket enklare genom att stämpla oss alla som ”tokrojalister”.

En annan rolig sak är din arrogans Majed, dels gentemot den enkla radiokanalen Sedaye Shoma, där du påpekar "Men lyckas han ordna en debatt i Argument, Agenda, Adaktusson eller något annat seriöst program så är jag mer än på..."

Tro det eller ej Majed du är inte Leijonborg trotts allt, inte Rojas heller för den delen. Att ställa upp i en radio debatt var det minsta du kunde göra för att försvara dig själv inför de iranier som lyssnade.

Och om jag har förstått det rätt så är alla som kritiserar Majed: galna idiotiska tokiga rojalister och dumma nationalister. Eller hur var det? Något mer som behövs tilläggas?

För övrigt tycker jag att Majed blev sänkt totalt i dessa kommentarer angående 300: https://www2.blogger.com/comment.g?blogID=1986260779777577428&postID=2361894795728711193

Skön springpojke du har som sammanställer länkar åt dig. Måste va skönt att vara viceordf ;)

Majed Safaee sa...

Du verkar ha enormt mycket agressioner och mycket undertryckt illska.

Läs ordentligt, det står "BLOGGARE" bara för att man startar en rad bloggar så betyder det inte att man automatiskt blivit fler.

Anledningen till att jag inte tog med Ashkan Zahiraldini var just att jag inte betecknar honom som tokrojalist. Så återigen läs ordentligt. Märker att S skolpolitik även drabbar ssuare...

Ee, så du är inte en tokrojalist. Men ändå medlem i en förening som skickar telegram till kungen och leds av en tokrojalist. Så vad gör det dig? Allmänt tokig?

Japps, jag tar inte en radiokanal seriöst om de väljer att sända en intervju om mig utan att ens informera eller erbjuda mig att gå i svarsmål.. Så nej, det är inte seriös journalistik. Dessutom har denna journalistiska gigant en yhoo.com adress, det säger faktiskt det mesta.

Sen så anser jag inte att jag har något alls att försvara. Det rör sig om sammanlagt 5 stycken bloggare som har synpunkter på en blogg som dagligen har ett par hundra unika besökare, så jag är inte direkt impad. Intressant är också att 4 av dessa bloggare tillhör personer som sympatiserar med en och samma förening. Så din tes om en "folkstorm" skulle alltså vara 5 sverigedemokratiska bloggare skulle kritisera Mona Sahlin. Det är inte seriöst..

"Något mer som behövs tilläggas?"

Jag är beredd att lägga till en egen kategori för dig, allmänt arg och tokig ssuare..

"För övrigt tycker jag att Majed blev sänkt totalt i dessa kommentarer angående 300: https://www2.blogger.com/comment.g?blogID=1986260779777577428&postID=2361894795728711193"

Ja, visst är det underbart när man måste börja sätta gränser för yttrandefriheten och hävda halv kassa konspirationsteorier för att få ihop en argumentation. OM det är sådana argumentationer som impar på en sosse så är nog alla andra valanalyser onödiga...

"Skön springpojke du har som sammanställer länkar åt dig. Måste va skönt att vara viceordf ;)"

Jo, visst är det roligt att vara viceordförande för LUF. Men LUF skiljer sig från SSU och sammanställningen gjordes av en mycket god vän. Visserligen ett koncept som kan vara svårt att förstå för en minoritet av befolkningen...

Anonym sa...

Shit vilka loosers. Man skäms som Iranie....

Jokern sa...

Nej, jag är för övrigt en väldigt lugn och sansad person, har inga som helst aggressioner eller någon undertryckt ilska gentemot dig. Jag trodde du var för yttrandefriheten Majed, är jag aggressiv och ilsken endast för att jag kritiserar dig nu?

Ja Bloggare, låt mig räkna, Iran i fokus, Iran Framför allt, min blogg, Nima from Iran, Befria Iran och så var det Ashkan Zahiraldinis blogg. Det blir 6 om jag inte är väldigt usel på matte.

När du ändå gjorde en lista över kritiker kunde du åtminstone vara ärlig och ta med alla. Vill för övrigt inte gå in allt för mycket på FPs skolpolitik där skall ju Säpo kontrollera invandrar kids, föra betyg sen 2a klass och få en mer disciplinerad skola a lá Islamska regimens ideala skola idag. Jan Björklund har fortfarande mycket att lära sig från Ali Akbar Ach’ari. Men att sedan ta bort alla kärnämnen från de yrkesföreberedande linjerna var inte så populärt hos svenskt näringsliv eller LO heller för den delen, frågan är vad Jan Björklund tänker med, vågar du gissa?

Oj, så om man skickar telegram till kungen är man tokig då? Herregud va du är trångsynt och galet naiv, samt verkar du vara förståndshandikappad. Om du läst om föreningens vision hade du förstått att föreningen är för demokrati i Iran och inget annat. Vi förespråkar varken monarki, kommunism eller republik. Vi vill att folket i Iran själva ska avgöra vad de vill ha. Så nej, jag är inte tokrojalist och om du vill se mig som allmänt tokig får du göra det.

Nu är det ju så att varken jag, Arvin, Nima eller Ardavan har samma politiska färg, det som enar oss är Iran frågan, demokrati för iran, död åt den islamska regimen. Det faktum att Nima varit aktiv i LUF, Arvin och Ardi varit aktiva i MUF och att jag är aktiv i SSU talar för rätt mycket, så nej vi är inte från samma parti, då du hänvisar till SDs attacker mot Mona Sahlin (som för övrigt bygger på hot, falska anklagelser, inte konstruktiv kritik precis), när har vi hotat dig Majed? Detta var dock 4bloggar av 6. Dock så handlar det säkerligen om betydligt fler personer som ogillar dig för ditt uttalande angående filmen 300.

Allmänt arg och tokig ssuare HAHAHA, du är för skön asså, men jag tar den kategorin om du tar: Majed en arrogant iranfientlig nyliberal luffare.

Så du menar på fullt allvar att yttrandefriheten ska få gå över allt annat? Så om man hetsar mot en folkgrupp genom att heila på gator och torg eller om man uttalar sig rastiskt så skall det inte spela någon roll? Tragiskt Majed att du tänker så.

Det är väl klart att LUF skiljer sig från SSU, ni har ju säkerligen kurser om dator hackning för att se vilken politik sossarna för. Jag antar att ni inte har något annat val då ni har mycket att lära er. Apropå valanalys, det verkade som att FPs populistiska nyliberala fascist politik inte gick hem hos väljarna, hur mycket procent fick ni nu igen? Och hur mycket fick SAP?

Majed Safaee sa...

Ja, din ton är aggressiv. Vilket får mig att misstänka att du har aggressionsproblem eller undertryckt illska.

Jag gjorde ingen lista över kritiker utan över galningar och tokrojalister. Stooor skillnad..

Ja, vill du dikutera skolpolitik så borde ni ju kanske ta och skaffa en först. Du kan ju återkomma när Mona Sahlin tillsatt sin fokusgrupp och funderat ut en ny politik åt er.

haha.. och du var inte aggressiv? Vad har du emot" förståndshandikappade"? Varför använder du det som ett negativt ord? Är det här en människosyn som delas av andra SSUare? Du får nog be om ursäkt här...

och ja, bildar man en förening och det första man gör är att skicka telegram till kungen så måste man vara lite tokig...

visste faktiskt inte att politik var en popularitetstävling. Hade för mig att det handlade om övertygelse och ideér. Och det finns säkert fler än 4 bloggare som ogillar mig men så länge dem är lika galna som ni så är det faktiskt ganska lugnt och till och med något att vara lite stolt över.

Är dem däremot vettiga så är det bara roligt för då får man diskutera/debattera och utbyta argument. Det är faktiskt bara roligt och berikande...

Det är stor humor att du först hävdar att du inte är tokig och sen börjar slänga dig kring med uttryck som "iranfientlig" på en blogg som den här. hahaha...

eee.. ja yttrandefriheten ska gå före allt annat. När det kommer till hets mot folkgrupp så är det inte bara jag som tycker det utan också HD och Europadomstolen.

ååå, jag tror att jag undviker att sjunka så lågt. Men om jag nu skulle vilja så skulle jag kunna skämta om hur SSU har kuser på Bommersvik där ni lär er krogslagsmål kryddat med lite rasism, bidragsfusk och
bedrägeri. Men eftersom jag står över allt sånt så avstår jag... ;-)

Unknown sa...

Kurs i hackning, var det inte en SSU:are som läkte uppgifterna? Haha, undra vilka som går en kurs i hackning egentligen...

Ashkan, om du nu påstår att du har saklig kritik, varför inte hålla sig till sakfrågan? Eller ingår SSU:aren Niklas Sörmans hackning mot de egna leden och hans läckage till en LUF:are också i någon internationell überkonspiration mot det iranska folket?

Anonym sa...

majed, det är inte så svårt att klura ut för den genomsnittlige läsaren att anledningen till att du inte vågar anta debatten med Ardavan i en Iransk radiokanal är att du inte kan särskilt mycket om politik medan Ardavan är väldigt kunnig. Och du vet att du inte har en chans att vinna. Och du vet att iranier hatar dig för att du vill separera kurdistan från Iran, vi slogs inte i 8 år mot Irak och förlorade 1 miljon invånare för att sedan skänka bort vårt land. Hur glada tror du svenskar skulle bli om något parti ville ge bort skåne till danmark?
Och sedan kalla filmen 300 som framställer Iranier som barbarer för "extremt cool och häftig" och kalla alla som protesterat mot den som galningar. Ja vem fan är det som är galning egentligen? Ut på radiodebatt och låt folket få rösta vem som är galning. Och blir du förlorare i debatten så väntar jag på ett inlägg där du kallar alla iranier för galna eller att alla som lyssnar på just den radiokanalen är galningar.
Att du sedan kallar alla som inte tänker som dig för galningar och "dum-nationalister" visar hur arrogant och odemokratisk du är. Att du ifrågasätter Ashkan för att han samarbetar med dum nationalister eller tokrojalister eller vad du nu kallar det visar också hur smalt du tänker. Varför skulle höger inte samarbeta med vänster när vårt gemensamma intresse är IRAN och när vi alla vill IRANS bästa till skillnad från dig? Vi som älskar vårt land som vi en gång föddes i behöver samarbeta och stå enade emot sådana som dig som vill dela upp Iran i olika länder, separera kurdistan och hyllar en film som hånar det Iranska folket och framställer oss som barbarer.
Jag förstår att du inte vågar anta utmaningen i radiodebatt. Det är inget snack om vad folk skulle tycka.

Majed Safaee sa...

BefriaIran: Jag orkar faktiskt inte med svammel. Om du ska ordbajsa försök få in något vettigt iaf.

Jokern sa...

Får bli absolut sista nu.

Nästa gång kan du väl försöka göra en lista på kritiker? Eller behöver du fler springpojkar i det fallet?

Till skillnad från FP är det medlemmarna i SAP som utformar politiken, inte ordföranden. Jag kan förstå om du blir förvirrad nu, ni i FP är ju så vana med att ordföranden utformar hela eran populistiska politik a lá Leijonborg. Ang skolpolitik, du ladda ner SAPs politiska handlingsprogram där står det även om skolpolitik, du kommer lära dig mycket ja lovar.

Använde jag förståndshandikappad som ett negativt ord? Jag påpekade att du verkar vara förståndshandikappad, så tolkar du det som negativt? Du får tolka det som du vill, det var en fundering. Precis som när du misstänker att jag har aggressionsproblem, så misstänker jag att du är förståndshandikappad. Det är inget negativt, utan om så är fallet behöver du ju all hjälp du kan få. Och jag kan därmed förstå dina utlåtanden.

Kan du förklara för mig varför man är tokig om man skickar ett telegram till Sveriges statschef?
För att FDI skickade ett telegram till kungen, så är vi tokigarojalister vars kritik Majed omöjligen kan ta på allvar. Detta berättar lite om Majeds arrogans.

När har jag påpekat att politik är en popularitetstävling? Må så vara i FP där man tävlar om vem som kan kasta mest skit på invandrare för att vinna röster från SD. Men för övrigt är politik att skapa bättre förutsättningar för människor.

Bara för att man skriver låt oss säga 70inlägg per dag om hur kass regimen är och hur man borde motarbeta den måste det inte betyda att man lever upp till det. Det finns många som utnyttjar en politisk sakfråga för att nå en position, exempel på det är bla Gudrun Schyman som så gärna skriker sig hes för feminismen, dock så har Gudrun Schyman ingen vetskap om vad feminism är, och jag har svårt att tänka mig att en framgångsrik kvinna som Gudrun känner sig underlägsen män. Så Majed skrik dig hes hur mycket du vill, du är inte trovärdig bara för det.

Ja, vi lär oss ju verkligen krogslagsmål det är därför Anna Sjödin blev misshandlad av en krogvakt. Om vi lärt oss krogslagsmål hade nog Babak Jamei också fått några blåmärken eller? För övrigt borde väl du Majed inte ha något emot ett rasistiskt uttalande? Om nu Anna slängde ut sig några rasistiska skällsord så är det ju helt i sin ordning? Du är ju för yttrandefriheten i alla dess grader.

Bidragsfusket i SSU går åtminstone inte till alkohol utan i SSU har vi faktiskt kampanjer och verksamhet, vi tar med andra ord inte pengar från kampanj bössor för att ta oss ett sup.

Till Zarrasvand:

Haha, nej Jodenius dataintrång på SAPnet har ingenting med Iran frågan att göra, om du nu inte kommer på nåt sätt att koppla det samman. För övrigt är det okänt om Nicklas Sörman hackade sig in på Stig-Olof Fribergs konto, han jobbade ju trotts allt i rummet intill.

Det intressanta är inte att Nicklas Sörman ger ut lösenordet till Nicklas Lagerlöf som sedan ger det till Jodenius, utan det tragiska är hur stora delar av LUFs styrelse (där ibland Fredrik Malm) samt FPs, visste om detta, skulle inte förvåna mig om Liebling skrev om hur LUF lyckats komma över ett SAPnet konto, eller om varenda medlem i FP fick mail angående detta. Detta visar vilken moral som genomsyrar FP och LUF.

Majed Safaee sa...

Nog lika bra att det här blev sista gången..

Berättar du för mig om vad jag ska blogg nu, intressant..

Du får nog se till att hänga med lite bättre i din nyhetsbevakning. Med tanke på att Mona idag slängde ut hela er skolpolitik som flummig, Jämtin gjorde så innan henne. Så ni saknar de facto skolpolitik för tillfället. Vad gäller ordföranden som utformar politiken, kommer det här från partiet som haft Göran Persson som ordförande?

Du skrev,
"Herregud va du är trångsynt och galet naiv, samt verkar du vara förståndshandikappad"

Det var inte i ett positivt sammanhang du skrev det i. Vi kan ju alltid kolla vad DHR har för syn på saken. Intressant att du först säger att "förståndshandikapp" inte är något negativt och sen säger att jag behöver "hjälp". Snälla sluta försöka gräva dig ur det här, det funkar inte så bra. Be bara om ursäkt och sen lämna det...

Har du läst telegrammet?

"Det är en ära att kunna framföra till Hans Majestät Konungen, att Föreningen för Demokrati i Iran, idag har grundats.

Målet med föreningen är att sprida demokratiska värderingar bland exil-iranier, och kämpa för en total bojkott av den islamiska regimen i Iran.

Vårt dröm är ett fritt och demokratiskt Iran.

Högaktningsfullt
Ardavan Khoshnood
Ordförande,
Föreningen för Demokrati i Iran"

När du gång på gång försöker hävda att "så många är emot dig". Kommer du verkligen inte ihåg vad du själv skriver? Har du förresten skrivit något alls som har något med sakfrågan att göra?

Men snälla. Är det din syn på vad feminism är? Att gudrun schyman är framgångsrik och inte då kan känna sig "underlägsen" män!!!!! Sen så näee, Iran frågan är nog inte direkt rätt fråga att profilera sig om man vill göra karriär. Intresset är faktiskt inte så stort bland journalister och massmedia...

Jag blir chockerad! Angriper du en landsman? Babak Jamei? Hur kan du? Du är iranfientlig! har du ingen nationell stolthet. Det är sådana som dig som vill stycka upp vårat land och förstöra allt vi har arbetat för. Du måste samarbeta med regimen! osv, osv osv...

Det är kanske inte helt i sin ordning att man gör det när man samtidigt påstår sig företräda demokratiska värderingar. Däremot så har man rätt att göra det. Också stor skillnad...

nja, det "går" också till alkohol. Ring upp dina SSU vänner i Västerbotten och Norrbotten.

Jokern sa...

Du är riktigt duktig på att förvränga saker och ting Majed, ett nobelpris borde utdelas.

Ashkan skriver:
” Jag har SVÅRT ATT TÄNKA mig att en framgångsrik kvinna som Gudrun känner sig underlägsen män.”

Majed förvränger:
” Är det din syn på vad feminism är? Att gudrun schyman är framgångsrik och inte då kan känna sig "underlägsen" män!!!!!”

Jag kan också förvränga Majed, tror jag lärt mig lite nu: Så med andra ord så sympatiserar du med Gudrun Schyman då du delar hennes syn på feminism. Ytterst intressant, en liberal som hyllar en fd vänsterpartist.

”Har du förresten skrivit något alls som har något med sakfrågan att göra?”

Du kan bland annat läsa om filmen 300 på min blogg, samt kommentarerna som jag skrivit till dig där. Och ja de har med sakfrågan att göra.

”Intressant att du först säger att "förståndshandikapp" inte är något negativt och sen säger att jag behöver "hjälp"

Du misstänker att jag har aggregations problem och jag misstänker att du är förståndshandikappad, big deal? Det är inget negativt och ja om du inte visste det så får förståndshandikappade hjälp då de omfattas av LSS.

Sluta förvränga saker och ting Majed för att tolka de till din fördel. Jag borde ha insett tidigare vilken arrogant och trång synt människa du är, då hade jag vetat att diskussion med dig inte leder någonvart.

Majed Safaee sa...

nejnej, jag förvränger inte. Det är du som gräver dig allt djupare i ett hål. Sluta upp med det. Det bästa du sagt hittills som gynnat din sak var det löftet om att inte skriva något mer och det lyckades du bryta..

Jag tycker att Gudrun Schyman har en del poänger, bla att det finns strukturer. Sen håller jag inte med om hennes slutsatser och lösningar, men det är något helt annat än utgångspunkten. Du däremot verkar ha noll koll, kan inte du förklara vad du menade istället? Försvinner strukturerna om man är framgångsrik? Så en framgångsrik kvinna kan enligt dig inte råka ut för förtryckande strukturer?

Nja, du svamlar mest om vad "70 miljoner iranier tycker" utan att ha en anning om vad 70 miljoner iranier tycker. Men har du under dina långa inlägg här sagt något vettigt eller konstruktivt om sakfrågan?

Jodå, det är ganska "big deal" att du använder förståndshandikapp som ett negativt term. Det är faktiskt smaklöst och illa. Som sagt be om ursäkt och sluta förolämpa andra...

Och nu vet du det och det enda som är intressant att höra från din del nu är en ursäkt till alla förståndshandikappade. Det här kommer jag inte att släppa om du nu tror att du kan skämta bort det eller fjanta runt omkring...

Anonym sa...

Det är intressant hur majed hänger upp sig på enstaka ord och kringgår helheten och principer som diskuteras. 70 miljoner, förståndshandikappad, tokrojalist osv är några han hänger upp sig på. Gör allt för att växla uppmärksamhet från principfråga om hans fientlighet mot Irans historia och territoriella integritet till detaljer.

Majed Safaee sa...

Kan ju mycket bero på mina "motdebattörer" som står listade på den här bloggen Istället för att komma med ett enda sak argument så börjar ni använda orera om "70 miljoner" Iraniers åsikter, trampar ner på förståndshandikappad och börjar snacka om Iranfientlighet. Säg nåt intressant och relevant istället...

Anonym sa...

men du är ju för ett eget kurdistan, är du medveten om att detta har irriterat många iranier? Tycker du de iranier som är emot separation är dumma i huvudet?

Anonym sa...

majed du borde också lägga till två nya länkar i din blog som handlar om dig... den ena är skriven av arvin som skrivit om dig tidigare, den andra är ny...

arvins: http://iranframforallt.blogspot.com/2007/04/protester-mot-majed-fortstter-ocks-p.html

och den nya: http://aryamehr11.blogspot.com/2007/04/exposing-majeed-safaee-swedish-liberal.html


i och med det sista är det 7 personer som attackerar dig... då fattar man väl att det är du som är problemet...

Majed Safaee sa...

"men du är ju för ett eget kurdistan, är du medveten om att detta har irriterat många iranier? Tycker du de iranier som är emot separation är dumma i huvudet?"

Beror på anledningen dem är emot, det finns gott om goda argument och rätt till oro. Sen finns det gott om korkade argument, så det beror på vilken man väljer. Sen är det mycket möjligt att det retat upp Iranier, men ställningstagandet blir inte i sig fel för att många ogillar den.

"i och med det sista är det 7 personer som attackerar dig... då fattar man väl att det är du som är problemet..."

Dem som attackerar mig får vara precis så många som de själva vill och till och med samla namnunderskrifter och blogga ett par tuseninlägg om saken. Kvantitet slår sällan kvalitetet i politik..

Anonym sa...

dom har både kvalitet och kvanitet... så du har en problem

Majed Safaee sa...

"dom har både kvalitet och kvanitet... så du har en problem"

Beror mycket på hur man menar med kvalitet och kvantitet. Om man med kvantitet menar 7 personer så visst och om man med kvalitet menar så "starka" argument som "bla bla Irans nationella integritet", "70 miljoner iranier tycker så" och "Iran fientlighet" osv så visst. Men ja, som sagt det beror väl lite på hur man identiferar kvalitet och kvantitet..

Anonym sa...

Guys guys, att ni orkar! Om en handfull bloggare inte kan komma överens undrar man ju hur fan det ska gå för 70 miljoner iranier att leva i en demokrati. Jag tar inte någons parti här, däremot mår jag fan illa när jag läser era bloggbråk. Snubbarna från iranska ambassaden garvar nog gott när de läser exiliraniernas tjafs o gnabb.

Majed Safaee sa...

Det sjukt tråkiga är att du har rätt Nima ;-)Sen roligt att du hittade till den här bloggen ;-)