söndag, mars 25, 2007

Dagens inlägg...

Idag har regimen mest kritiserat säkerhetsrådet och de nya sanktionerna. Främst är det utrikesministern Mottaki som synts i tv och radio. Mottaki kör givetvis hårt på regimlinjen men håller samtidigt en helt annan ton och har en helt annan kontakt mer verkligheten än vad Ahmadinejad har. Det var nog därför som Khamenei stoppade Ahmadinejad från att åka. Ahmadinejads uttalande idag var också ganska återhållsamma då han bad de europeiska staterna att inte gå i samma spår som USA i mellanöstern. Han sa också, lite pliktskyldigt, att sanktionerna inte kommer att spela någon större roll för Iran och att dagens iranier är uppväxta med sanktioner.

Vad gäller dem 15 gripna britterna så säger regimen att de nu ska åtalas för spionage, ett brott som är straffbart med döden. Men som sagt jag tror inte riktigt att det här kommer att gå så långt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Till och med Shahen fattade det ni bonnierlakejer skyggar för:

http://www.youtube.com/watch?v=hQgZ3oLp_WY

Majed Safaee sa...

Bonnierlakejer? lite antisemitism där?

Anonym sa...

Att du är en iransk arabhatare är uppenbart Masjid Safae!

Så du har kommit i ett fint sällskap av judiska sionister och kyrkliga löfteslandsdyrkare där i Folkpartiet.

Tyvärr måste jag meddela dig att det i dag finns flera hundratusen muslimer i Sverige som hatar dig.

Lycka till i bonniers hängd, min vän!

Majed Safaee sa...

haha.. 1) det finns inte "flera hundratusen" muslimer i Sverige. De troende beräknas vara runt 150 000.

2) Känner 150 000 personer till mig så väl att dem hatar mig så är jag tydligen en mycket viktigare person än vad jag själv trott.

3) Har jag dragit på mig hat från rättshaveristiska antisemiter som dig så är det faktiskt bara goda nyheter. Hade faktiskt varit mycket värre om du hade skrivit något snällt. Men nu är jag väldigt glad över att ni är rätt få...

Anonym sa...

Anonymous skriver inte fran Iranska ambassaden va?

;)

Keep up the good work!

Anonym sa...

Majid Safae är mästare på att skaffa sig oväner för han är hatad av monarkisterna, hatad av muslimerna och hatad av vänstern

Majed Safaee sa...

Känns som en bra grupp att vara hatad av, så vida vi med muslimer menar dem fundamentalistiska. Känner annars en massa muslimer som tycker om mig väldigt mycket ;.)

Anonym sa...

Majed, jag tycker att du är en fantastisk bloggare o ja läser dina bloggar varje dag så det du borde få är kredit för att du vågar stå på dig och säga vad du tycker! jag önskar bara att hela vårt folk skulle kunna göra samma sak, så kanske något skulle kunna hända till slut!

/ persiangirl

Majed Safaee sa...

Tack för dem vänliga orden. Gör det helt klart värt att fortsätta skriva ;-)