söndag, juli 13, 2008

Studieresa hos stora satan...

”Nice legs”…

På vägen in till NY från JFK fick jag skjuts av Carlos som gav mig en snabb guidning av NY. Carlos var puertorican men bott hela livet i Queens. Han berättade också att alla tjejer på Manhattan har snygga ben och att någon ”rev” ner WTC. En skön kille...

Hotellet…

Ägdes och drev av familjen peng. Inte mycket till hotell, tre rum fyllda med sängar. Ganska sköna sådana. Precis innan man kommer in, står det en lapp om att skadedjursbekämparen kommer på måndag och inne får jag instruktionen att inte ta med någon som helst mat upp till rummet eftersom det finns råttor nedanför.

NY

Tog beslutet att jag skulle se så mycket av staden som jag bara möjligen kunde. Därför beslöt jag mig för att promenera. Först uppåt mot Central Park och Guggenheim museet och därefter neråt till där WTC en gång stod. Det var en bit att gå, hade så sjukt ont i fötter och ben i slutet av dagen att vartenda steg gjorde ont. Men roligt var det…

Bilresan…

När jag kom till USA så hade jag ingen större aning om vart jag skulle, bara att jag hade en bil i två veckor. Den första planen att åka till Florida avskrevs, för tråkig väg. Så nu befinner jag mig i närheten av Columbus, Ohio på väg mot Memphis.

Det har hittills gått ganska bra. Vägarna är så där, 718 km in på resan har jag fått väja för följande saker: en stor fet stege, däck, dött rådjur och diverse stora kartonger. Men det är vackert och ganska lätt att hitta, utom när jag körde fel i 50 km alldeles i början.

Man får bara köra 65 mph, runt 100 km i timmen och jag gör mitt bästa för att hålla hastigheten eftersom det är kontroller ganska ofta och böterna är sjukt höga…

Köra i NY under rusningstrafik…

Är den största adrenalinkicken man kan få och jag gör aldrig om det.

Midway diner…

Är bilresans stora behållning. Det är en kedja med matställe och det ser precis ut som dinners gör på filmer. Där jobbade också Peggy som var väldigt trevlig. Jag funderar på att flytta till PA, börja köra lastbil och gifta mig med Peggy. Vi får tre barn, går i kyrkan på söndagar och jag går upp 50 kg eftersom det är bacon i precis allting…

Idag…

Bär det som sagt av mot Indianapolis och Memphis. Har för engångskulle planerat och kommer att köra fram till Mt Vernon, Illinois…

Inga kommentarer: