söndag, juli 20, 2008

Från Södern...

Camelot inn…

Jag klagade på Motel 6 senaste men då hade jag inte bott en natt på Camelot inn utanför Greenville. Mögeldoft, döda kackerlackor och sjukt smutsiga lakan var det som motellet bjöd på, så det var bara att plocka fram rese lakanet och göra sitt bästa för att inte nudda sängen.

Raleigh…

Egentligen hade jag tänkt göra ett längre uppehåll i North Carolina och Virginia, men skippade det och åkte direkt upp till Raleigh som en gång i tiden var sydstaternas huvudstad. Eftersom jag rullade in på en fredag eftermiddag var staden tämligen död. Verkade vara en ganska liten storstad med en stolt krigshistoria.

Regnet & nattkörning…

Medan jag strosade runt i Raleigh började regnet ösa ner och då menar jag verkligen ösa. Så det var bara att plocka ut bilen och köra vidare. Jag lyckades med nöd och näppe klara mig till utkanterna av Richmond, Virginia. Regnet, mörkret, urusla vägar och människor som inte borde ha körkort gjorde att jag nog aldrig haft så många nära döden upplevelser som den natten.

Mobiltelefoner…

Det här med att köra bil och prata i telefon samtidigt verkar vara väldigt populärt här. Varenda människa som kör bil insisterar också med att prata i telefon.

Saker på vägen…

På själva motorvägen har jag hittills väjt för: trappstege, madrass, 2 fullpackade väskor, ett par döda djur av det större slaget (rådjur, varg(?)) och diverse annat.

Rush Limbaugh och Glenn Beck…

Jag har skrivit om Limbaugh tidigare och som sagt han är underhållande men korkad och grymt osympatiskt. Glenn Beck har jag inte lyssnat på men däremot sett ett par avsnitt av hans program som sänds sent på CNN. Han är mindre republikan kåt än Limbaugh men ser nog som sin uppgift att skrämma skiten ur tittarna.

Moore hade rätt…

Inser helt plötsligt att Michael Moore hade en poäng i Bowling for Columbine, kanske inte det att det är en enorm högerkonspiration som ser till att människor ständigt är rädda unt so weiter. Utan att det är vanlig media. Så fort du slår på radion eller Tvn så är det något hemskt som har hänt eller kan komma att hända. Någon kanske invänder att det är väl så även i Sverige, men jag tror nog inte att det sker i samma höga grad.

Igår på CNN så kunde man bland annat se ett program som försökte utröna vad konsekvenserna av högre oljepris skulle leda till. Man intervjuade experter, la fram siffror och grafer och lekte med scenariot

Inga kommentarer: