torsdag, november 22, 2007

Demonstrera med terrorster nu på lördag!

Demonstrera med galningar!

Tydligen så kommer Folkets Mujaheddin, MEK och diverse andra extremistorganisationer tillhörande MEK att demonstrera mot mig och SVD nu på lördag kl. 11 på norra bantorget.

Problemet med MEK och alla dess stöd organisationer är inte att de är galna och sektliknande. Det är inte heller terroriststämpeln eller att de tar sig tid att anordna demonstrationer på grund av en artikel i en svensktidning utan de med sin sekterism och galenskap ger den iranska oppositionen ett dåligt namn.

Bassijs to the rescue…

President Ahmadinejad uppmanade igår den paramilitära gruppen Bassijs att hjälpa till att tackla och handskas med de ekonomiska problem som landet står inför. Hur nu ett gäng halvfanatiska galningar ska hjälpa till att sänka den galopperande inflationen och arbetslösheten är oklart.

Wooooops!

Häromdagen hände något lite oväntat. Den regimvänliga tidningen Jomhuri-e-Eslami (Islamiska republiken) kritiserade Ahmadinejad för hans påstående att den tidigare chefsförhandlaren för Irans atomprogram skulle vara en ”förrädare”. På ledarplats gick tidningen till attack och hävdade att ett sådant uttalande inte var en presidents plats att göra utan en domstolsuppgift att bedöma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vem är det som är terrorist egentligen?

Ta reda på fakta nästa gång.
Eller iof jag vet inte vad du har för bild av terrorister, och i sånna fall undrar jag sen när blev man terrorist för att man kämpar för männskliga rättigheter och frihet?

fast varför ska man hålla med organisationer som är mot politiken i iran när man själv är för den?

PS: vem är det egentligen som sänder ut massa falsk propaganda?

Anonym sa...

Fyfan vad jag blir yngre och mer frisk för varjegång Ardavan smäller till dig.

Khejalat bekesh

Majed Safaee sa...

Till anonym 1: Jodå, det går alldeles utmärkt att kämpa för mänskliga rättigheter utan att kränka dem också. Hur sekten MEK kränkt mänskliga rättigheter kan man ju alltid kolla med kuder i Irak eller varför inte Human Rights Watch.

Till Anonym 2: what ever keeps u going...

Sen intressant att alla helt plötsligt blir annonyma. Jaja...

Anonym sa...

Du får jo självklart säga vad du vill och göra vad du vill, men när HELA den iranska oppositionen är enade vad gäller dig och anser dig jobba för dne islamiska regimen, så är det jo någonting galet med dig.

Ingen rök utan eld.

Majed Safaee sa...

Morteza: Tack, jag har länge eftersökt MEKs tillstånd för att säga och göra vad jag vill.

Sen om jag är den som lyckats ena "HELA" den iranska oppositionen i något så ja, då borde jag få nobelsfredspris. Släng dig i väggen Al Gore.

Sen för att vara helt ärlig, en terroriststämplad grupp ogillar mig och ett gäng bloggare som hyllar en död diktator. Well, det kunde ha varit värre...