tisdag, september 19, 2006

Maktskifte!!!

Känns faktiskt underbart och nu när valrörelsen är över och Göran Persson förpassats till herrgården så har jag återigen tid för bloggen.

Ett par saker snabbt rörande det svenska valet:

Tyvärr verkar det som att Fredrik Malm inte får plats i riksdagen av egen kraf, även om han ändå gjort en riktigt starkt valrörelse. Men jag känner mig ändå ganska säker att Malm kommer att få en riksdagsplats efter att alla ministerposter och andra positioner är tillsatta. Fredrik Malm som riksdagsledamot skulle betyda väldigt mycket, en person med större engagemang för mellanöstern och frihet går nog inte att hitta. Däremot är jag oerhört glad över att Birgitta Ohlssons plats i Riksdagen är säkrad.

Annars så hoppas jag stenhårt på att även följande personer blir invalda:
Nina Larsson
Jarl Strömbäck
Johan Chytraeus

Lite Iran..

Som sagt har jag varit lite väl insnöad i den svenska valrörelsen att jag inte riktigt hängt med i vad som hänt utanför Sverige gränser. Däremot kan ingen ha missat Påvens tal där han tydligen ska ha kritiserat Islam och Muhammed. Har själv inte hört talet däremot så har Irans ”andlige ledare” Khamenei gjort det och han är arg.

Men det komiska är att Khamenei inte är arg på Påven utan han är arg på USA. För Khamenei är övertygad om att Påven blivit lurad av ”arroganta krafter” som syftar till att skapa spänning och oro mellan världens religioner.

Inga kommentarer: